dissabte, 19 de novembre del 2011

OBSERVACIÓ I POSADA EN PRÀCTICA DEL PLA D'ACCIÓ ACORDAT


Fase  3 i 5
Fase D’OBSERVACIONS i Fase posada en pràctica del pla d’acció acordat
Sessió  
observació classe :  tutora amb alumnes de  l’aula INTEGRA
Objectiu o finalitat
·        Observar la metodologia que es desenvolupa dins  l’aula Integra (Programa experimental per a la prevenció de l’absentisme i l’abandonament escolar prematur).
·        Crear un espai informatiu , físic, pels alumnes, d’orientació professional
qui hi participava
Tutora i alumnes aula Integra
com es va desenvolupar la sessió
Prèvia reunió de la tutora amb mi vam acordar de plantejar a aquest alumnat la proposta de plantejar-los la seva col·laboració en el disseny i organització formal del suro on hi posaríem l’espai informatiu professional i acadèmic per tots els alumnes de l’IES. L’alumnat  va acceptar fer aquestes activitats i en aquest moment vaig començar a fer una observació dins l’aula per veure quina era la dinàmica de treball amb ells.
La classe està integrada per 8 alumnes matriculats a l nivell de 2on d’ESO dels quals dues son noies. Dels  8 alumnes tots són estrangers menys una de les noies. Dels 8 alumnes 4 són romanesos i 3 magrebins. La tutora és una d eles mestres de PT.
La dinàmica dins l’aula és d’intervenció constant de la tutora per minorar les constants interrupcions burdes i malsonants d’alguns dels alumnes de manca de respecte entre ells. Crida l’atenció en alguns alumnes la manca total d’autoestima a l’hora d’enfrontar-se a la realització de les activitats tant per a cridar l’atenció com per a interrompre la classe. El talant d ela tutora és de diàleg i reflexió davant una situació conflictiva i d’intentar relaxar la situació en bones paraules. Cal destacar  dos alumnes que col·laboren en tot moment sense generar cap tipus de interrupció.
quins materials
Notes de camp i càmera fotogràfica (veure en el blog  etiqueta fotografies)
conclusió valorativa de la sessió
Valoro molt positivament observar la dinàmica de treball dins un aula d’íntegra per veure aquest alumnat en la interacció entre ells  i la seva tutora. Penso que la tasca del professorat amb aquests nens és molt dura ja que s’enfronta de manera constant a un alumnat difícil ja que la majoria d’ells tenen una baixa autoestima i no es senten integrats d’entrada en el sistema per molt que L’IES pugui posar tots els mecanismes que tingui l seu  abast.
Autoavaluació

M’ha costat molt no intervenir com a docent i fer d’observadora però al final ho he aconseguit. Cal saber en tot moment quin paper  o rol s’ha de desenvolupar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada