Fase 3 i 5 | Fase D’OBSERVACIONS i Fase posada en pràctica del pla d’acció acordat |
Sessió | observació classe : tutora amb alumnes de l’aula INTEGRA |
Objectiu o finalitat | · Observar la metodologia que es desenvolupa dins l’aula Integra (Programa experimental per a la prevenció de l’absentisme i l’abandonament escolar prematur). · Crear un espai informatiu , físic, pels alumnes, d’orientació professional |
qui hi participava | Tutora i alumnes aula Integra |
com es va desenvolupar la sessió | Prèvia reunió de la tutora amb mi vam acordar de plantejar a aquest alumnat la proposta de plantejar-los la seva col·laboració en el disseny i organització formal del suro on hi posaríem l’espai informatiu professional i acadèmic per tots els alumnes de l’IES. L’alumnat va acceptar fer aquestes activitats i en aquest moment vaig començar a fer una observació dins l’aula per veure quina era la dinàmica de treball amb ells. La classe està integrada per 8 alumnes matriculats a l nivell de 2on d’ESO dels quals dues son noies. Dels 8 alumnes tots són estrangers menys una de les noies. Dels 8 alumnes 4 són romanesos i 3 magrebins. La tutora és una d eles mestres de PT. La dinàmica dins l’aula és d’intervenció constant de la tutora per minorar les constants interrupcions burdes i malsonants d’alguns dels alumnes de manca de respecte entre ells. Crida l’atenció en alguns alumnes la manca total d’autoestima a l’hora d’enfrontar-se a la realització de les activitats tant per a cridar l’atenció com per a interrompre la classe. El talant d ela tutora és de diàleg i reflexió davant una situació conflictiva i d’intentar relaxar la situació en bones paraules. Cal destacar dos alumnes que col·laboren en tot moment sense generar cap tipus de interrupció. |
quins materials | Notes de camp i càmera fotogràfica (veure en el blog etiqueta fotografies) |
conclusió valorativa de la sessió | Valoro molt positivament observar la dinàmica de treball dins un aula d’íntegra per veure aquest alumnat en la interacció entre ells i la seva tutora. Penso que la tasca del professorat amb aquests nens és molt dura ja que s’enfronta de manera constant a un alumnat difícil ja que la majoria d’ells tenen una baixa autoestima i no es senten integrats d’entrada en el sistema per molt que L’IES pugui posar tots els mecanismes que tingui l seu abast. |
Autoavaluació | M’ha costat molt no intervenir com a docent i fer d’observadora però al final ho he aconseguit. Cal saber en tot moment quin paper o rol s’ha de desenvolupar |
EL TRACTAMENT DE LA DIVERSITAT EN UN INSTITUT. .Intervenció psicopedagògica dins un INSTITUT.
dissabte, 19 de novembre del 2011
OBSERVACIÓ I POSADA EN PRÀCTICA DEL PLA D'ACCIÓ ACORDAT
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada