dissabte, 29 d’octubre del 2011

INTEGRA

Amb la revisió d’aquest  Pla constato que :  

INTEGRA : Programa Experimental. Prevenció Reducció Absentisme Escolar
Aquest programa va destinat a nois i noies amb 15 i16 anys que ja no desitgen venir a l’ institut per continuar escoltant i treballant el currículum ordinari de l’ESO. A pesar de totes les mesures d’atenció a la diversitat que venen aplicant-se en l’ institut i en les que ha participat aquest alumnat, tot s’ha manifestat insuficient per a donar resposta a les necessitats educatives específiques d’aquest col·lectiu d’alumnes.
Per un altra part, a l’ institut de Torreblanca sol·licita tots els cursos acadèmics i  fins ara se li concedeix, un PQPI, (Programa de Qualificació Professional Inicial ) per part de la Conselleria. Cosa que fa que el programa Integra pugui resultar motivador per a l’alumnat participant i en posteriors cursos ,animar-se i desitjar matricular-se en el programa de PQPI amb el que enganxaria perfectament .Donant-se una inclusió dins el sistema educatiu a aquest alumnat que corre el risc  d’abandonament educatiu.

Els objectius específics que es persegueixen són a grans trets .reduir l’absentisme com es obvi,proporcionar a l’alumnat uns coneixements, procediments i actituds bàsiques per la vida que li espera fora de l’instiut. Fomentar l’ integració social-educativa.
Per a desenvolupar aquest  Pla l’ institut  disposa de personal (professorat institut i monitors d’alguna associació del poble que col·labora /empreses i ajuntament) i també d’espais diversos per desenvolupar-lo (aules diverses)
EL nombre d’alumnes per a quest curs és de 9 alumnes entre 14 i 16 anys alguns amb conducte disruptives pero sobre tot amb serioses dificultats d’adaptació al medi  escolar i a l’entorn educatiu,existint risc d’exclusió social i/o conductes disruptives amb escasses expectatives d’obtenir el graduat escoalr seguint el currículum ordinari.

Hi ha una cooperació inter-institucional entre l’institut i altres institucions locals cosa que obre el camí educatiu fora i dins l’institut fomentant la idea de que l’aprenentatge es pot presentar  en contextos diversos.
L’organització dels continguts té una part pràctica i funcional on l’alumnat aplicarà i desenvoluparà les seves competències  bàsiques i el seu desenrotllament personal ,social i pre-laboral de manera concreta i significativa per a ell.
Trobo que amb plans com aquest específics d’una part de l’alumnat divers que es té a les aules es fomenta molt bé la inclusió escolar. Donar-li a cadascú el que necessita sense per això sentir-se desplaçat ni fora del sistema.Cal que recordem que l’ institut com a institució educativa  educa per conviure, amb la finalitat d’aconseguir persones compromeses amb la societat que els toca viure, perquè siguin dialogants i respectuosos, oberts i atents a la realitat amb totes les seves potencialitats i mancances.


Continuaré

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada