AMENACES extern) | OPORTUNITATS (extern) | ||||||||||||||||||
1. Manca d’indústria 2. Molt d’atur 3. Famílies amb pocs recursos 4. Delinqüència i drogues 5. Transport alumnat platja i població del costat (risc cada dia a la carretera nacional molt transitada) 6. Crisis econòmica: reducció de recursos educatius. 7. Falta de suports | 1. Zona rural alumnat poc nombrós 2. Famílies conegudes del poble 3. Alumnat conegut per mi (antic alumnat a infantil) 4. Professors que abans han estat mestres a l’escola del mateix poble on treballo. 5. Transport nens platja i poble del costat 6. Els agents educatius hi donen suport 7. Implicació de les famílies 8. Confiança de les famílies | ||||||||||||||||||
DEBILITATS (intern) | FORTALESES (intern) | ||||||||||||||||||
1. Una part de la plantilla molt poc estable de curs en curs 2. Molta immigració 3. Problemàtiques familiars 4. Casos de manca de disciplina alumnat 5. Projectes i plans sense massa consens d’aplicació 6. Manca de temps 7. Pocs recursos específics dins el centre per manca de pressupost | 1. Pla de diversitat: es parteix d’un pla elaborat. 2. L’Aula Integra ja fa anys que funciona com a tal. 3. Plantilla de professorat poc nombrosa 4. Instal·lacions noves (9 anys) 5. Ratio baixa 6. Projectes i Plans ja dissenyats. 7. Oberts a totes les iniciatives. 8. Bona coordinació amb l’escola de primària. 9. Molta implicació i responsabilitat en la tutorització de les meves pràctiques 10. Bona coordinació al departament d’orientació. 11. Il·lusió i motivació per portar a terme, per part meva, un projecte engrescador. | ||||||||||||||||||
Les meves CONCLUSIONS DAFO CONCLUSIONS GENERALS Un cop fet aquest l’anàlisi de les meves pràctiques i de l’IES on les realitzo arribo a les següents conclusions : · Les fortaleses i les oportunitats analitzades i contemplades en la meva realitat son més nombroses que les amenaces i debilitats. Cosa que fa que ja partim d’entrada de més factors positius que negatius que faran que es puguen definir estratègies de treball en més probabilitat d’èxit. · La implicació i dedicació en la tutorització de les meves pràctiques per part de la meva tutora fa que hagi aprofitar i ampliat el meu preprojecte tenint un coneixement més ampli de tots aquests factors (Debilitats –Fortaleses interns / Amenaces-Oportunitats externs ). · El fet de: ser mestra de l’escola del poble, viure en ell, on també està l’IES i haver tingut fa molts anys a part d’aquest alumnat a l’etapa d’infantil, m’ha fet especificar molt més la meva actuació en l’aspecte de les observacions de les diferents demandes i en la revisió de casos per millorar la transició de l’etapa de primària a l’ESO en concret : (Fortaleses-debilitats /Amenaces-Oportunitats) : familiars per a mi. · Les estratègies de treball plantejades (Defensives,Ofensives,de Supervivència,de Reorientació). Hauran de ser posteriorment avaluades. Estratègies de treball que hauran de ser posteriorment avaluades
|
EL TRACTAMENT DE LA DIVERSITAT EN UN INSTITUT. .Intervenció psicopedagògica dins un INSTITUT.
divendres, 9 de desembre del 2011
La meva Intervenció psicopedagògica dins un INSTITUT.
DAFO
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada